BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Baru ku sedar..oh kehidupan..

       






           Rasanya dah terlalu lama tak update blog nih..malas?? oh tidak..aku bukan pemalas orangnya..mungkin terlalu sibuk dengan kuliah dan memikirkan perkara-perkara yang tidak berfaedah..terlalu leka dengan penantian ptptpu hampir sebulan lamanya aku jd terlalu lara dan byk membajai minda dengan fikiran-fikiran yang retorik semata-mata ( mata aku dah rabun..hohoho )..
xde pe nak di ngomelkan kali nie cuma satu luahan satu pendapat..nilai sahabat yang sebenar..ape benda sahabat tuh?? mcm kuih ke? belian ke? hohoho..sahabat lebih dari segalanya..siapa sahabat ku?? biarlah mereka yang bergelar sahabat aku sendiri tahu siapa mereka di sisi ku..aku tlalu kagum dgn sikap mereka sungguh pun ramai manusia-manusia yang jijik melihat aku dari kaca mata egois, hasad dengki dan segala mak nenek mazmumah ada dalam mata hati diorang sahabat aku ttp masih kenal aku ni intan baiduri atau sebaliknya..aku cukup-cukup terharu dengan layanan dan tenggapan diorang selama nie pada ku..aku tiap kali aku terima layanan yang istimewa dari diorang hati ku mengalir air mata meraung, merintih keampunan kerana tidak terbalas rasanya budi baik mereka terhadap ku..aku hanya mampu menadah ke hadrat illahi agar mereka dirahmati selalu..
         ckup 4 semester aku merantau di tempat orang pada semester ni tp xtahu kenapa cuti sem kali nie betul buat aku tersentuh..ermm, sebelum blk kpg.. aku pandang semua bangunan di kampus yang ada dpn mata aku..dalam kubik minda aku selalu bermain pelbagai tanggapan..adakah dunia akademik aku berakhir di sini sahaja dgn sekadar segulung ijazah atau diteruskan selanjutnya..ramai mahaguru ku yang mengharapkan aku meneruskan dunia akedemik aku setelah tamatnya zaman penaklukan ijazah terhadap aku..mampukah aku? ( wahh emonye pg nih ).. aku sentiasa merintih bila tpandang wajah-wajah rakan-rakan yang lain..tlalu seid melihat gelagat diorang..x tercapai otak aku memikirkan mengapa? kenapa? bakpo? why? kiahuwa? diorang ni cmni..cmne? pada aku gelagat dan kotak pemikiran x setaraf dgn tahap pendidikan..kadang-kadang tindakan diorang ni ckup memualkan aku..ijazah? tp minda? mak datok..kolot gile..contoh mudah, ape jenis budaya bila dalam gelanggang diskusi masih ada yang bersikap seperti barbarian yang hanya tahu menyalak di kaki bukit apabila sang pujangga lantang memberi pendapat, idea dan lontaran persoalan dalam jiwa dalam tika kuliah? rasanya ckup mudah untuk mgambarkan siapa mereka..oh my god..nape laaaa ada MAHAsiswa masih jumud mcm ni? blk kpg debik dada! aku lah budak U! tp bila kt U hakikatnya mcm TIKUS! tau gigit MALAM-MALAM je SIANG tah g mane..MAHASISWA ke tuh? mahasiswa mane? upsi? plisss laaaa jgn sbb golongan mcm ni mcemarkan bumi bertuah tg.malim..
        weyy..come on laaa!!! dah la kampus life xde kt UPSI xkn intelectual's soul pun xmampu nak cube terap dalam diri??? malu la dgn UKM, UM, UPM, dan lg2 dgn UIAM..bukan nak agung-agungkan depa tp hakikatnya mmg depa best! (sape nak ckp aku nie pandai ckp je g jahanam.. ni blog aku ske ati opah aku ar!!!! )..dah la kampus life pun xde, abeh kuliah g mamak borak kosong! kalau borak menda ilmiah cukup bagus beb..pastu blk umah proses taik mata! ape dapat? mane lu punya janji dgn parents lu? mase nak dtg bukan main berkobar-kobar spirit nak study sampai gile tp bile sampai cni ape jadi? spirit tahik kuceng! yang menghairankan bila org lain dapat lebih berdengki pulak tuh..bukan nak wat contoh jadi tunjuk ajar..ni bukan umpama animal's politic tp dah terang-terang ANIMAL..ALLAH jadikan kita sebaik-baik dan semulianya kita..contoh paling senang tgk la kepala kita mase same aras dgn punggung berbanding binatang berkaki 4..kalau bab berfoya g bejalan merapu sana sini no 1 tp bile bab kuliah no 1 gak dari blakang la beb..nakkan ilmu dari lec tp lec pun ada lagi 'rakan-rakan' ku x horamat ape kejadahnye? weyy..lu buta mata dgn hati ka? die nak watpe dgn korang pun lantak depa la bangang! diorang nak bg korang ilmu! kalau sunan kalijaga nak blaja dgn sunan ampel pun sipa serah guni,tali dgn pisau nikan kite yang xde pape? haduh..tukar la minda geng! korang sendiri benci lec cmne la anak murid korang wat kt korang nnt..

0 comments: